Feedback geven en ontvangen

Feedback : moeilijk om te ontvangen, vaak net zo moeilijk om te geven. Elkaar aanspreken op gedrag kan stuiten op misverstanden en weerstand. Terwijl het zo belangrijk is in het leerproces van een individu of een team.

Feedback geeft je informatie over je gedrag en het effect van dat gedrag op de mensen en de situatie om je heen.

De oorzaak van de misverstanden of de weerstand ligt vaak in de manier waarop men de feedback geeft. De toon maakt immers de muziek. Welke regels moet je volgen als je feedback geeft, en wat voor invloed heeft jouw communicatiestijl op de effectiviteit van de feedback?

De theorie van feedback is makkelijk te begrijpen. Het toepassen is veel moeilijker. Daarom is de nascholing zeer praktijkgericht opgezet. We gaan veel oefenen met het geven en ontvangen van feedback.

Daarnaast is het van belang om te weten wat je soms belemmert in het geven van feedback. Als je niet weet wat je weerhoudt, kun je het ook niet beïnvloeden.

Resultaat van de training

Vaardigheid in het geven en ontvangen van feedback, waardoor je meer open en eerlijk kunt communiceren, en wat leidt tot een betere teameffectiviteit

Inzicht in je eigen belemmeringen t.a.v. feedback geven en ontvangen

 

Accreditatie
Accreditatie is aangevraagd

 Werkwijze

We zullen kort stilstaan bij de theorie en vooral veel oefenen met praktijkcases.

N.B.: Het is zeer effectief om deze training met het eigen team te volgen.

 

Data, modules en locaties 2015

  • Vrijdag 22 mei 09.00-17.30 uur Utrecht
  • Dinsdag 9 juni 09.00-17.30 uur Eindhoven
  • Vrijdag 11 september 09.00-17.30 uur Utrecht
  • Woensdag 4 november 09.00-17.30 uur Utrecht
  • Dinsdag 8 december 09.00-17.30 uur Den Bosch

Voor meer informatie, algemene voorwaarden en inschrijven ga naar  “Inschrijven Feedback geven en ontvangen”